Makine mühendisliği öğreniminin son senesinde, Milliyet Dergi Grubu’nda, Duygu Asena yönetiminde çıkan Negatif dergisinde başlayan basın macerası, Hürriyet çatısı altında yayınlanan Sinerama ile devam etti. Sırasıyla Sabah grubunda Sinema ve yine Hürriyet’te MAX dergilerinde yazı işleri müdürü olarak görev yaptı. Radikal gazetesinde haftalık film eleştirileri yazdı. Zamanın önemli kültür sanat televizyonu TRT 2‘de başlayıp, TRT Haber ve diğer TRT kanallarında devam eden, Sinema Rehberi, Sinema 7, Ve Sinema, Sinefil gibi farklı adlarla ekrana gelen, toplamda 500 bölümün üzerinde haftalık sinema programına, danışman/metin yazarı/sunucu/seslendirmen olarak imza attı. Bu süreçte önce Empire dergisinin yazı işleri müdürlüğünü ve yayın danışmanlığını üstlendi, sonra beş sinema yazarı arkadaşıyla ortaklaşa, internet üzerinden ücretsiz yayın yapan haftalık film kültürü dergisi Arka Pencere’yi çıkardı. 1999’da üye olduğu Sinema Yazarları Derneği’nde (SİYAD) peş peşe iki dönem yönetim kurulunda yer aldı. Senaryo çalışmaları da olan Altınsaray, kişisel Twitter hesabından #HerGünBirFilm etiketiyle paylaştığı film önerilerini önce iOS, sonra da Android platformuna taşınan, ücretsiz ve ödüllü bir mobil uygulamaya dönüştürdü. 2014-2016 yılları arasında uluslararası online film izleme platformu MUBI‘nin Türkiye direktörlüğünü yürüttü. 2017 yazında birikmiş borçlar yüzünden kapanmak üzere olan Beyoğlu Sineması’nı devraldı ve kapısı sokağa açılan bu tarihi kent sinemasını çağdaş hâle getirmek ve yaşatmak için iki yıl mücadele verdi. Bu dönemde Socrates dergisinin Youtube kanalında spor belgesellerini anlattığı Belgesel Delisi isimli bir program hazırladı ve SE7EN Mecmua‘da Ellipsis isimli bir köşe kaleme aldı. Hâlihazırda 2019 sonbaharında geri döndüğü MUBI’nin Türkiye ofisini yönetiyor, film programını hazırlıyor ve global içerik akışına yön veriyor.